The Ensemble Ubertini is a chamber orchestra founded in 2016 by an idea of Lorenzo A. Iosco.
Members of the Ensemble are guest musicians from Europe, United Kingdom and Asia.
The main interest of this ensemble is to rediscover some of the most important repertoire of the twentieth and twenty-first century.

The ensemble has already collaborated with important international musicians. Special mention to the concerts with the Italian pianist Gilda Buttà (official pianist of Ennio Morricone) playing the first version of Rhapsody in Blue and the F. Gulda Cello Concerto with cellist Kristina Blaumane (first cello of the London Philharmonic Orchestra)
 

 
L’Ensemble Ubertini è una compagine orchestrale da camera nata nel 2016 da un’idea di Lorenzo A. Iosco con musicisti ospiti provenienti da Europa, Regno Unito e Asia.

L’interesse principale di questa ensemble è quello di riscoprire alcune delle pagine più interessanti del repertorio del XX e XXI secolo.
Di particolare rilievo ed interesse la collaborazione con la pianista Gilda Buttà, con la quale è stata riscoperta la Rhapsody in blue di Gershwin nella versione orginale per Jazz Orchestra del 1924 e il concerto di F. Gulda per Violoncello e Wind band con il primo violoncello della London Philharmonic Orchestra, Kristina Blaumane.